Host.MD
Login sau Client # Parola  
Aţi uitat parola?
Vânzări şi Suport 54-25-00
Host.MD Host.MD Host.MD Host.MD Host.MD Host.MD Host.MD Host.MD Host.MD
Host.MD

FAQ

De ce am nevoie de găzduire web?

Ulterior achiziţionării unui nume de domeniu, următorul pas este de a achiziţiona o structură de resurse pe care site-ul d-voastră să poată funcţiona corespunzător. În esenţă, găzduirea web are rolul de a implementa această structură, compusă din elemente ce aparţin de un sistem de calcul aflat în administrarea firmei de găzduire, şi pleacă de la spaţiu fizic pentru stocarea datelor (fişiere sursă, imagini, diferite formate media, etc), la serviciul de e-mail (numărul de căasuţe de email), transfer de fişiere (conturi FTP), baze de date, transfer lunar, şamd.

Care este legătura între numele de domeniu şi găzduire web?

Acelaşi ca între numele firmei dumneavoastră şi spaţiul în care este "cazată" sau "spaţiul închiriat". Numele de domeniu permite utilizatorilor să vă acceseze site-ul, întroducîndu-l în browser. Găzduirea (hostingul) este păstrarea site-ului pe un server de pe care poate fi accesat de către utilizatori. Dacă site-ul este găzduit la o firmă de specialitate, trebuie să plătiţi echivalentul unei chirii lunare sau anuale în funcţie de necesităţi.

Serverele de găzduire web sunt în Moldova sau străinătate?

Toate serverele sunt în Moldova la MoldData. Majoritatea serverelor sunt HP ProLiant DL300 oferite de Fors Computer.

Serverele sunt pe platformă Linux sau Windows?

Doar Linux, Fedora 17 sau 18.

Care este capacitatea canalului (bandwidth)?

1 Gbps Moldova, 100 Mbps Extern

Înregistraţi nume de domenii .com .net .info. eu ....?

Înregistrăm .com, .net, .org, .info şi altele prin intermediul GoDaddy.

Cum aflu dacă un nume de domeniu este disponibil?

Poate fi verificat la GoDaddy
Pentru domenii .md NIC.MD

Care este metoda de plată?

Cash, transfer bancar, credit card, terminale de plată QIWI (www.qiwi.md), există şi posibilitatea achitării online cu cardul.
Instructiune de achitare prin QIWI

Oferiţi o garanţie de returnare a banilor în termen de 30 de zile?

Oferim aceasta garantie de returnare a banilor doar persoanelor care au achitat online cu card!

Ce acte trebuie să prezint pentru a procura un plan de hosting?

Persoane fizice:
- Copia actului de identitate (buletin de identitate, permis de conducere sau paşaport)
- permis de şedere - pentru persoane nerezidente.
Perfectarea contractului prin Delegaţie:
- Delegatia, copia buletinului de identitate a reprezentantului, copia buletinului de identitate a beneficiarului - pentru reprezentant din partea persoanei fizice.

Persoane juridice:
- Certificat de înregistrare, emis de Camera Înregistrării de Stat - copie;
- Extras din Registrul de stat al persoanelor juridice, emis de Camera Înregistrării de stat - copie;
- Pentru asociaţii obşteşti si societăţi necomerciale - Certificat de înregistrare , extras din Registrul de Stat al Organizaţiilor Necomerciale, emis de Ministerul Justiţiei al Republicii Moldova, copie;
- Date privind contul bancar cu menţionarea Contulul de decontare, Codului băncii, Denumirea băncii;
- Date de contact cu indicarea telefonului de contact,faxului, emailului;
- Copia buletinului de identitate a administratorului;
Perfectarea contractului prin Delegaţie:
- Delegatia, copia buletinului de identitate a resprezentantului - pentru reprezentant din partea agentului economic.

Găzduiţi şi site-uri cu conţinut permis doar adulţilor?

Doar dacă deţineţi nume de domeniu .xxx

Care sunt serverele de DNS?

ns1.host-md.net - 217.26.147.21
ns2.host-md.net - 217.26.147.22

opţional
ns1 IPv6 - 2a02:0fd0:0004:0001:0000:0000:0000:0021
ns2 IPv6 - 2a02:0fd0:0004:0001:0000:0000:0000:0022

Vreau să găzduiesc un domeniu existent - ce trebuie să fac?

Trebuie să modificaţi NS-urile
ns1.host-md.net - 217.26.147.21
ns2.host-md.net - 217.26.147.22

Se semnează un contract scris atunci când cumpăr un pachet e găzduire web?

Da, se semnează un contract în 2 exemplare, facturile fiscale le primiţi prin poştă.

Cît durează prelucrarea formularului de înregistrare?

Procedura de înregistrare a unui cont de hosting sau înregistrare nume de domeniu durează aproximativ 10 min.

Există diferenţă de preţ între persoane fizice şi juridice?

Nu există.

Ce este acela un ticket?

Devenind clientul nostru primiţi un cont de access în panelul de administrare, de unde puteţi crea conturi de email, baze de date, trimitere mesaje de support tehnic. Cererile de support tehnic trimise prin sistemul Helpdesk se numesc tickete. Ticketele sunt urmărite, au număr şi statut.

Cum verific statisticile de utilizare pentru domeniul meu?

Folosing numele de utilizator (Login Name sau Client ID) şi parola care este specificată în anexa contractului de găzduire web, vă logaţi pe pagina clients.host.md. În Panoul de Control veţi găsi un buton statistici.

Nu pot să accesez cursul valutar de la BNM.MD?

Folosiţi http://www.host.md/bnm.md/


Servicii oferite

Planurile de hosting includ suport pentru ASP?

Nu.

Planurile de hosting includ suport pentru Perl, PHP, MySQL?

Da, include Perl, PHP, MySQL, versiunile 5...
Dacă aveţi pagini create în PHP 4 sa-r putea să nu funcţioneze corect, rugăm să fie convertite pentru ultimile versiuni de php şi mysql.

Ce versiune de PHP şi MySQL sunt instalate pe serverele web?

perl 5.18.2, php 5.5.11, mysql 5.5.35

Planurile de hosting includ suport pentru FrontPage?

Nu :(

Pot să îmi accesez contul printr-un cont ssh?

Nu, din motive de securitate această opţine este suspendată în Conturile de Shared Hosting. Disponibil doar pentru Servere Dedicate sau VPS.

Pot să creez adrese de email, subdomenii sau baze de date?

Da, puteţi crea cutii poştale şi baze de date din Panoul de Control XPanel.

Puneţi la dispoziţie posibilitatea realizării de statistici pentru traficul de pe site?

Da, puteţi vizualiza statisticile din Panoul de Control.

Am acces la .htaccess, mod_rewrite?

Da, aveţi posibilitatea să încarcaţi pe server fisiere .htaccess, mod_rewrite este activat

Ce fel de politică aveţi în ceea ce priveşte backup-ul?

Avem backup săptămânal (Duminica) la ora 3:00 pentru website si mysql database, la cutiile de email backup nu se face.
Backup-ul se pastreaza 7 zile doar!
in caz că aţi pierdut careva fişiere, nu ezitaţi să ne contactaţi. Pentru oricare eventualitate rugăm să păstraţi ultima copie a sitului Dvs.

Cîte domenii şi subdomenii include un plan de hosting?

Domenii în funcţie de planul ales, subdomenii şi domain alias nelimitat.

Care este marimea spaţiului cutiei poştale?

Mărimea cutiei poştale coincide cu marimea planului de hosting.

Care este marimea mesajului de email care poate fi trimis?

20 Mb.

Oferiţi servicii de Web Design, servicii de programare şi intretinere?

Da, oferim servicii de Web Design şi consultanţă.
Ne puteţi contacta la tel. 54-49-55.

Oferiţi certificate SSL?

Da, oferim aceste certificate prin intermediul GoDaddy.


Intrebări legate de EMAIL

Cum creez o cutie poştală?

Deschideţi pagina host.md.
Folosind login name si parola pentru contul de găzduire web care este specificată în anexa contractului accesaţi secţia clienţi.
Dupa logare gasiti in panoul de control: Email Manager.

Cum să citesc mesajele?

Exista 2 posibilitati:
1. Folosind un email client: Outlook Express, Windows Mail, Thunderbird, The Bat ...
2. Folosind interfata WebMail: http://mail.domeniul-tau.md

Retineţi: Account name sau login name este adresa COMPLETĂ de email.

Parola este aceia care a fost indicată la crearea CONTULUI de EMAIL.

Cum configurez un cont de email în Outlook Express?

Pentru a configura oricare email client este necesar să cunoasteti următoarele date:
1. Adresa serverului de posta: mail.domeniul-tau.md (este acelaş pentru smtp si pop3).
Incoming Mail (POP3): mail.domeniul-tau.md
Ougoing Mail (SMTP): mail.domeniul-tau.md

2. Account Name: complete email address.
3. Parola pentru CUTIA poştală.

Mai există o opţiune care trebuie bifată, se numeşte: My server requires authentication sau SMTP authentication.

Nu pot trimite mesaje?

De obicei sunt 2 probleme:
1. Nu este bifată opţiunea: My server requires authentication sau SMTP authentication din clientul de posta.
2. Portul 25 este blocat de către provider

Pentru a testa dacă portul 25 este deschis pentru Dvs. folosiţi din Run:
telnet mail.domeniul-tau.md 25

Nu primesc mesaje?

Posibil că cel care a trimis mesaj către Dvs. să fie în spam list. Contactaţi-ne pentru a vă exclude din spam filter.

Am uitat parola la cutia poştală

Folosind parola de la contul de găzduire web, accesaţi pagina clienţi de pe site-ul Host.MD şi resetaţi altă parolă.

Câte mesaje pot trimite

50 de mesaje pe oră de pe fiecare cutie poştală.


Întrebări legate de FTP

Cum utilizez ftp-ul?

FTP Server: your-domain.md
FTP Username: your-domain.md
FTP PassWord: vezi anexa contractului.
Exemplu

Ce tipuri de fişiere pot încărca pe server?

Toate tipurile de fişiere. Numele de fişier trebuie sa aibă caractere alphanumerice doar: a-z0-9_-.

Retineţi: Linux este CaseSensitiv în comparaţie cu windows, deacea vă recomandăm ca toate fişierele să fie cu litere mici şi referinţele în codul sursă HTML la fel să fie cu litere mici.

Mă pot loga prin FTP dar nu pot încărca fişiere?

Bifaţi opţiunea passive transfers mode din clientul de FTP.

Nu mă pot loga prin FTP din afara Moldovei?

Din motive de securitate accesul prin FTP din afara Moldovei este restricţionat. Pentru a permite accesul pentru IP-uri sau țări , procedați astfel:
Logaţi-vă în Panoul de Administrare, alegeți Web Hosting din tabelul cu My Products(Produsele Mele).
Pe urmatoarea pagina faceți clic pe Manage Account(Administrare Cont) în drept cu contul la care doriți să adăugati un IP sau denumirea țării.
Pasul următor este: apăsăm FTP Users apoi în coloana Filter(IP Filtering) alegem () după care se va deschide pagina cu toate IP-urile și țările adăugate în filtru.
Aici puteți adăuga sau șterge IP-uri sau țări noi alegând optiunea Add IP Filter(Adauga Filtru IP). Înregistrările se fac după IP , după country(tară) sau acces total.


Întrebări legate de Baze de Date MySQL

Vreau să adaug o bază de date site-ului meu - cum ar trebui să procedez?

Logaţi-vă în Panoul de Control, apoi folosiţi butonul Create Database.

Pot accesa baza de date altfel decăt localhost?

La cerere pot fi create baze de date cu access din exterior, remote access.

Ce versiune de PHP şi MySQL sunt instalate pe serverele web?

perl 5.18.2, php 5.5.11, mysql 5.5.35

Ce fel de encoding să folosesc la crearea tabelelor MySQL?

UTF-8.


Întrebări legate de subdomenii

Vreau să creez un subdomeniu - cum ar trebui să procedez?

Logaţi-vă în Panoul de Administrare, alegeți Web Hosting din tabelul cu My Products(Produsele Mele).
Pe urmatoarea pagina faceți clic pe Manage Account(Administrare Cont) în drept cu contul la care doriți să adăugati subdomenii.
Pasul următor este: in coloana Subdomains(Subdomenii) apăsăm Manage(Administreaza) după care se va deschide pagina cu toate subdomeniile create.
Aici puteți sterge sau adăuga subdomenii noi alegând optiunea Add Subdomain(Adauga Subdomeniu). Înregistrările zonei se vor face automat.
Pentru a accesa fișierele subdomeniilor vechi, este necesar de a creea un cont FTP nou, lasând calea implicită(default).


Alte întrebări

Vreau să creez un redirect de la un site găzduit la altul?

Vă logaţi prin FTP şi încărcaţi un fişier cu denumirea '.htaccess' în care înscrieţi următoarea informaţie Redirect / http://www.site2.com/

Vreau să migrez la alt pachet de găzduire web - cum ar trebui să procedez?

Completaţi cererea de trecere la alt pachet cu semnătura şi ştampila după caz. Expediaţi cererea prin fax la 544956, după care I.S. MoldData va efectua un recalcul la diferenţa de pachete şi va trimite un cont de plată. Alta posibilitate este achitarea cu card bancar din panelul de control al contului de hosting.

Vreau să transfer un domeniu .com la alt registrar, sau pe alt nume de proprietar?

Completaţi cererea de trecere la alt registrar cu semnătura şi ştampila după caz. Vă prezentaţi cu ea personal la sediul I.S. MoldData

Suntem în permanenţă la dispoziția ta să oferim asistenţă tehnică pentru orice situație neprevăzută.

Baza de întrebări frecvente
Majoritatea cererilor de suport își pot găsi rezolvarea în baza noastră de întrebări frecvente. Înainte de a face o cerere de asistenţă puteți căuta un răspuns în această zonă.

Ticket de asistenţă
Sistemul PRIORITAR de asistenţă se face prin intermediul ticketelor de asistenţă, atât pentru probleme de natură tehnică cât şi comerciale.

Host.MD Host.MD Host.MD
Host.MD Întrebări frecvente | Contacte | Politica de confidenţialitate | Termeni şi condiţii de utilizare Host.MD
Host.MD Host.MD Host.MD
© 2014 MoldData